HTML

Óriási Rádió

Gatyába rázva

Van benne valami

2009.07.22. 21:00 rolo tomasi

Nálunk otthon igen szigorú higiéniás szabályoknak megfelelően folyik a sütés-főzés, nincs az az EU-s követelmény ami fogást találna konyhai ügykezelésünkben. Még ha ez nem is az én érdemem, szeretem ha gasztro-idegen objektumok nem kerülnek a tányéromba.

Sokszor elgondolkodtam azon, hogy az élelmiszervásárlás illetve a vendéglői fogyasztás milyen komoly bizalmi ügy, szeretjük azt hinni hogy ezen a területen már behoztuk a lemaradást de a neten keringő fogyasztói horror sztorik folyamatosan táplálják ebbéli kételyeimet. Ha germán pedantériát nem is vár az ember, de megfelelő állagú, ellenőrzött összetételű élelmiszer bizony manapság már minimális elvárás.

Mit akarok ezzel?

A minap volt egy régi időket idéző esetem a reggeli kávézás közben. Európai mivoltomat csúnyán megtagadva gyakran fogyasztok 3 in 1 kávét a reggeli zombizás felgyorsítása érdekében. Veszem elő a bögrét, lököm bele a kis porciót, aztán vizet, kis tej és zutty mehet is kortyolás. A háttérben épp Demcsák tolja a mélyinterjút a napozókrémek rejtélyes világáról amikor érzem ám, hogy valami kikandikál a szám szegeltéből. Heves basszamázások közepette, a poharat kiborítva sebtében odakapok, hát nem egy 5 cm-es fülbemászó (Forficula auricularia) szorult be fogaim kerítésin! A mosogató fölött öklendezve még átvillant az agyamon hogy esetleg nem tiszta bögrét alkalmaztam de igazából ennek igen kicsi az esélye, alaposak vagyunk ezen a téren. Minden bizonnyal az instant adagocska tartalmazta az elhullott rovar tetemét, mely egyébként nevével ellentétben hasznos mezőgazdasági bogárka, de forró ital köreteként mégsem annyira gusztusos jelenség.
Valószínüleg én vagyok a gyenge szar, de napokig nem tudtam a kávéra gondolni sem. Korábban is volt egy-pár kalandom mikor is fura dolgok kerültek szájüregembe táplálkozás közben.

Emlékszem egyszer igen nagy rössel faltam a pékgyári fehér kenyeret az uzsonnám mellé és egy harapást követően neglepetésemre üveggolyó gurult ki a számból, hangosan koppanva az asztalon. Volt olyan is, hogy egy ma is népszerű diétás kekszet félbetörve-hála égnek nem harapva- apró kis szárnyasok búvóhelyére bukkantam a tervezett nassolás közben.
A legdurvább dolgokat azonban a szokásos nyári diákmunkám során tapasztaltam a hűtőház kötelékeiben, ahol hüvelyeseket zacskóztunk a higiénia teljes zárójelbe tételével. Széles termékcsaládunk tartalmába rejtve  rendszeresen küldtünk kisebb-nagyobb rágcsálók testrészeit a kedves vásárlóknak. A dolog persze nem tudatos volt, de a korszerűtlen műszaki felszereltség és a "vaskos" fizetés által  motivált, egy életre a szalag mellett kikötött idősebb kollégák nem igazán viselték szívükön a meós szempontokat.


Az élelmiszer árverseny manapság élesebb mint valaha, így biztos vagyok benne hogy a silány minőségű termékek korszaka soha nem ér véget.
Gondolom sokaknak van hasonló története a tarsolyban, elő vele, hányjunk együtt!

6 komment

Címkék: rolo silo

A bejegyzés trackback címe:

https://oriasi.blog.hu/api/trackback/id/tr74578679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_53952 2009.07.23. 09:22:44

Csecse mesélte, hogy "A" kenyérgyárban (Sütőipari Vállalat) a kelésben lébő kenyértésztára szállt/ragadt legyeket kelésben lévő tésztával fixálták bele az anyagba. Zsenya asszem Te jobban ismered a lefűrészelt vascső és a gombóc esetét...ne tartsd vissza.

Zsenya · http://oriasi.freeblog.hu 2009.07.23. 09:47:33

Ja! Egy vidéki(...) hűtőház lakatosműhelyében az unatkozó szaki(k) colos vascsőszeleteket fürészeltek, majd azt a lefagyasztás előtt álló szilvásgombócba aplikálták... Bon appetit!

lobo 2009.07.23. 09:50:00

Olyan 2000 környékén vettem egy hamburgert a Stadionok buszmegállóval szemben lévő Rolling Stone büfében. Felszálltunk a buszra, majd jóízűen beleharaptam a hambiba, és a harmadik falatnál egy szőlőszem nagyságú tejüveg darabra haraptam. Tudjátok, amiben általában drót is van, bár ebből ezt kihagyták. Hálistennek nem vágtam meg a pofám, de nagyon megijedtem. Ekkor már sajnos az M3-on voltunk, pedig szívesen visszamentem volna megbeszélni ezt a dolgot velük. Mire a hétvége véget ért, a haragom is elmúlt, nem forszíroztam.

montpiere 2009.07.23. 09:56:32

Egy meleg nyári délutánon, rendesen kiszáradva kértem egy direkt márkás, drágább sört egy sörözőben. ("Ez most hú de jól fog esni...") A pultos előttem nyitotta ki az üveget. Mohón belekortyoltam amikor észrevettem, hogy egy már szétázott cigarettacsikk úszkál az üvegben. Véletlen?! Egy gyors pillantással azóta is mindig ellenőrzöm az üveget.

Ismeretlen_72212 2009.07.23. 15:38:50

"üzemi" étkezdében elégett gyufaszál, apró műanyagkapszula az adagban, szevasztok!

Mari 2009.07.24. 13:09:31

Nagymamám dolgozott sörgyárban és ő mesélt a söröskádakban kedélyesen úszkáló patkányokról. De azóta ez biztos megváltozott. :) Kettétört virsliben hatalmas szőrös csimbók/ kifliben nagy( csótánynak vélt) bogár végül a már idézett vidéki hűtőházban a csomagolás előtti(tehát utolsó stádiumban lévő)spenótból kiugráló békák. Végtelen a sor...
süti beállítások módosítása