HTML

Gatyába rázva

Szeretem a Balatont

2009.07.21. 22:08 toszi

Az egy éve született  HECK-LÁNGOS-PALACSINTA szentháromságot taglaló postban is megírtuk, sült halat, forró zsírban sült kelt tésztát nagy mennyiségben földi halandó kizárólag nyaralás alkalmával, jellemzően a magyar tenger partján fogyaszt. Ezt tettük mi is a kis családdal. Közel két hetet töltöttünk a Zánkához közeli Balatoncsicsón, ahol házat béreltünk, s innen portyáztunk szanaszét az északi parton.

Hangosan mondom, hogy hallja mindenki:

Azért a vízparti bódésoknak az a "kurvanagy" szerencséjük, hogy én/mi (még mindíg) feltétel nélkül szerelmes vagyok/vagyunk a Balatonba, mert ez az esztelen ragaszkodás nélkül elképzelhetetlennek tartom, hogy még csak ne is álljak--, de sorba üljek 15 percig 2 lángosért.

Egymás mellett sorakozó "éttermek", büfék, nyaralók ha nem is dögivel, de akadnak bőven és a csupa fizetőképes vendéggel szemben javarészt dilettáns, egynyári, betanított munkások osztják a harapni valót.
Fövenyesen összefutottunk G. vel akinek panaszoljuk, hogy várjuk a junkfoodot (óriás hamburger 440-ért) már 15 perce...mire Ő, aki szintén "in love with balaton" rendre int bennünket: nyugi, nyár van, balaton, pihenés. Aztán miután újabb 10 perc telik el és a fokhagymás lángosa (350-ért) még mindíg sehol, benne is felmegy a pumpa és reklamál. Aztán még 5 perc és kész is. Az ízével persze semmi gond, csak ez a macera ne lenne.
Szervezetlenség felsőfokon. Az "étlapon" csupa felesleges fogás, mert valaki egyszer azt találta ki, hogy attól lesz vendég a tó parján ha 150 féle húsételből lehet választani. Dehogy lesz. Persze mi, a pórnép meg ugye beszopjuk, és rendelünk gombaleves rizseshúst meg pizzát. Na mit hoztak elsőnek? A rizseshúst.
Örök igazság: strandon: hekket, lángost, palacsintát...azok nem hazudnak.
Hogy este hatkor már egyetlen büfében sem kapható főtt kukorica pedig egyenesen vérlázító.

Na ,azért nem csak panasz ám egy nyaralás, sőt.

A víz kellemesen hűsítő. A vizibicikli klassz móka 38 évesen is. A füredi fagylalt és halászlé tuti 100-as, a mediterrán hangulatot idéző sétányról nem is beszélve. A Tapolcai-tavasbarlang kellemes program rossz idő  esetén. A salföldi major igazi állatparadicsom, minden gondozó gyermekbarát. A monoszlói Hegyestű pedig a legklasszabb kilátó a komplett Balaton felvidéken (leszámítva a belépti díjat kasszírozó ősbunkót). Jaaa! És ültünk dodzsemben is, ami kimaradt az elmúlt 25 évben.
Szumma szummárum a Balaton megunhatatlan és nem lehet nem szeretni. Megyünk is vissza,amint lehet.

Más: azt mondja már meg nekem valaki, hogy 2009-ben miért esik még mindíg hanyatt egy büfés 2 német turistától?

2 komment

Címkék: balaton toszi silo

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

missmoneypanny 2009.07.22. 15:13:47

látom ez a főttkukorica-dolog nemcsak nekem probléma, pedig én csak a Velencepartot bénáztam végig ezügyben :)