Hátralévő életed első napja – Le premier jour du reste de ta vie
A történet közepére biggyesztett, pazarul megkoreografált léggitár-bajnokság nem sokat dob a film ritmusán, de csak azért mert addig is meglehetős jó tempóban araszol. Egy ötkerekű család életét és mindennapos működési zavarait bemutató mozi esetében ez figyelemreméltó kunszt.
A Hátralévő életed első napja tizenix év történéseit osztja öt fejezetre, a család minden egyes tagjára külön fókuszálva. Ezzel máris majdnem egy rugóra jár a majdnem francia C.R.A.Z.Y-vel (ráadásul az ottani problémás fiú – Marc-André Godin - itt a középső a sorban).
Rémi Bezancon író-rendező mozija is könnyen leragadhatott volna a nadrágszár és frizuradivat változásainak aprólékos taglalásánál (persze vannak rá kísérletek), de a látványos szöszmötölés helyett a felnőtté válás, az öregedés és a család összetartására tett erőfeszítések időtlen problémáira hegyezi ki magát. A gondosan, jó ízléssel összeválogatott soundtrack ugyan itt is kihagyhatatlan elem, de a C.R.A.Z.Y szépen kivitelezett, nagyívű csobbanása helyett, a három César-díjat is bezsebelt Hátralévő életed első napja egy fröcskölésmentes 8.5.
Igaz nem a toronyból végrehajtva, mert bár az állatorvosi ló nyihog, de a financiális problémák (mert egy ekkora társaságban mindig akad néhány léhűtő) ügyesen elsikálva végképp a családban maradtak.