HTML

Óriási Rádió

Gatyába rázva

Hurrá! Esik a hó!

2010.01.30. 15:12 toszi

Valami rejtélyes oknál fogva ha Magyarországon leesik a hó akkor olyan hangulat támad, mintha lepra és kolerajárvány (kettő az egyben) törne ki. Tévé és rádió, de még az internet is úgy interpretál, mintha eljött volna a világvége. Hókotrók, marók és más szörnyek lepik el az utakat.

Értem én, értem én, de mi van a havat kedvelő tömegekkel?


Lehet megkövezni, de csúszós út ide, derékig érő hópelyhek oda én nagyon is bírom a hóesést. Ma pedig van belőle megint rendesen. Itt például hajnal óta szakad, kétszeri lapátolás után is olyan az udvar, mintha semmit sem csináltunk volna, pedig isten a tanu, hogy mind a négyen keményen dolgoztunk.

Itt van tehát a hétvége így elő lehet venni a kamrából a szezonális sportolásra rendszeresített felszerelést és fittyet hányva a mínuszokra, irány a szabadba, mert aki azt gondolja, hogy a téli sportok kimerülnek az osztrák/olasz/francia/szlovák... hegyek sielésében az nagyon téved. Lehet  azt kicsiben is csinálni, sőt még kisebben.
Jöjjön tehát néhány azokból a sportokból, amit az életben nem jegyeznek majd a téli olimpiákon, bár sejtelmesen hasonlítanak azokra.

A távcsúszás:
Emlkékszem általános iskolás éveimre, amikor leesett egy jelentősebb adag a nagy fehérből az udvarra, féktelen vadlovakként csörtettünk lefele, hogy mielőbb elkészíthessük a csúszó pályát az alábbiak szerint:
havat szisztematikusan letaposni, majd addíg síkosítani a felületet amíg az tükörsímává nem lesz. Ezután következhetett a bajnokság. Nekifutás 5-6 lépésről, majd szörfösöket megszégyenítő támadóállásban, karokkal oldalsó középtartásba téve csúszás amíg a lendület kitart. Természetesen akik tavaszi, síma talpú félcipőben álltak rajthoz majd 2-3 méterrel tovább jutottak, mint azok az "anyámasszony katonái" akik ne m átallottak télvíz idején recés/traktor talpú csizmában nekifutni.

A hátoncsúszás:
Előre mondom: Senki ne próbálja ki!

Kell egy megfelelő lejtő, de egy olyan igazi, minimum 60 fokos, és rajta annyi hó, hogy a felületét TELJESEN ellepje. A vakmerő sportoló ezután, kapucnijába rejtve fejét, háttal a lejtőnek lefekszik s mindkét lábával elrugaszkoda megindul a mélységbe. Igazi lutri a mutatvány, ugyanis hanyatt, kapucnival a fejen az égegyadta világon semmi nem látszik a menetből, viszont annál inkább érződik. Jómagam például egy orvul meglapulú fatuskót kaptam el bal vállammal. Senkinek nem kívánom.

A hógolyózás:
Ha a hó kellőképpen tapad, akkor semmi akadálya egy megfelelő csatának. Formázni puszta kézzel a legpraktikusabb, de a fázósak használhatnak kesztyűt. Fiúk a lányok ellen, gyerekek versus felnőttek, vagy csak símán célbadobás, távdobás, magassági rekord döntés...Mi például ma a szomszés kéményét vettük célba, inkább kevesebb, mint több sikerrel, de mókának így is nagyszerű volt.

A szánkózás:
A szánkózásban az a nagyszerű, hogy megfelelő partnerrel, még csak lejtő sem kell csúszáshoz. Akinek van már gyermeke az  egészen biztos tudja miről beszélek. Kicsi meg a nagy a pléddel bélelt ülőkén, apa és anya a húzókötél másik végén, hogy aztán hátulról érkezzen a vezényszó: "Indulás!" ...ha egyszer már haladunk, lépésben, akkor jön a következő vezényszó: "Gyorsabban!" Majd pedig az "Apa fussatok!" Amikor pedig még domb is adatik akkor az már szinte maga a kispályás olimpia.(Unokaöcsém ötödikben úttörő olimpiai szánkó bajnok volt)

Nyilván sok minden kimaradt (angyalkázás, hóember...), mert a hó adta lehetőségek végtelenek, szóval aki gondolja vessen kommentben nekünk néhány jó ötletet, mit játsszunk ha megszáradnak a hótaposók?

12 komment

Címkék: játék toszi

A bejegyzés trackback címe:

https://oriasi.blog.hu/api/trackback/id/tr674578792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S. Felbont · http://felbontasutan.freeblog.hu 2010.01.30. 17:19:10

Nekem délelőtt 11-kor olyan általános kimerültség uralkodott az izmaimban, hogy gépelni nem tudtam! Előtte hóembert építettem. Erre a hóra vártam egész télen, végre tapadós, nem olyan kis semmi porhó. Jupppi! (A szomszédfiúk meg lapátoltak, és hógolyóztak, és közben mindenféle megjegyzést tettek egymás hólapátjának méreteire.) Szeretem a havat, az útról meg már olvad, úgyhogy senkinek nem lehet egy rossz szava. :)

Ismeretlen_76970 2010.01.30. 20:25:58

Közös képviselőtől kértem hólapátot, mondom friss vagyok, dolgoznék. Aranyos vagy, drága, de hajnal 6-kor besóztam a az areát, ne lapátolj, csak elbaszod a munkám...Segítsen anyád akkor. Gyerek ettől függetlenül úgy eltűnt a hóban, ihaj. Gyerek 90 centi, hó vagy 40:)

Ismeretlen_137609 2010.01.31. 00:41:37

én is úgy éreztem ma, hogy ez csak az én kedvemért esett! végre igazi tél. majdnem, mint otthonotthon, vidéken. egymagam voltam hozzá, úgyhogy csak sétáltam és vigyorogtam. az is elég szórakoztató...

operencias · http://kanadahangja.freeblog.hu 2010.01.31. 02:16:51

Na igen, nyáron meg azon megy a rinyálás, hogy jajdenagyonmelegvaaaannn :)

Ismeretlen_68529 2010.01.31. 06:43:33

Mi szánkófogót játszottunk gyerek koromban. Rövid lejtő, aljában befagyott kacsaúsztató. Mindenki lecsúszott, az ügyesebbje azonnal elkanyarodott valamerre, a fogó utoljára indult, és megpróbált valaki közelébe érni. Akit "elkapott" az lett a fogó. Ilyenkor általában az én házi készítésű, kis vastalpú szánkómat kérte el, az volt a bajnok. Gyors, fordulékony, pici könnyű... De jó is volt!

Ismeretlen_51269 2010.01.31. 07:31:06

Hógolyózáshoz hóerődöt, vagy legalább hófalat. Cakkozott orommal, lövegnyílásokkal, belül hógolyótartó célpolccal. Há!

bubo 2010.01.31. 12:47:55

Nálunk tegnap és ma autótisztítás és kapubejáró takarítás volt, időre. Aztán hosszútávú kutya sétáltatás , 40 cm hóban. Levezetésként pedig hóember építés az udvarban, csapatban. Szép ez a tél!

Ismeretlen_6782 2010.01.31. 15:44:39

Csatlakozom a klubhoz! :) Éljen a hó! Tegnap a Börzsönybe mentünk kirándulni - és basszus, tömve volt a kisvasút bakancsos-hótaposós emberekkel, akik elsüllyedtek a hóban, amint leszálltak Királyréten, és körbefolyta őket a hó minde lépés után, de azért nekivágtak a Csóványosnak meg a többi célpontnak... De fent leírtak mindegyike is nagyszerű szórakozás, kedvet is kaptam rájuk, megyek is kifelé... havat lapátolni... :D

Ismeretlen_62519 2010.01.31. 16:44:13

Békésen nyomban el is olvad, nekünk nincs részünk olyan igazi jó hóban.

Ismeretlen_100074 2010.01.31. 22:01:13

Én szeretem a havat, az egyetlen dolog, ami bosszant, ha a battai csónakázótó befagyott jegére annyi hó esik, hogy nem tudunk rajta jéghokizni :) De általában néhány lapáttal elhárítható az akadály.

Ismeretlen_53952 2010.02.01. 10:11:18

Azért azt kellemes hallani, amikor tegnap a Kossuthon elhangzott a: "Jó hír a téli sportok szerelmeseinek..." mondat a hírek végén. Hazai hójelentés

joshi · http://themotherroad.blog.hu 2010.02.04. 13:28:56

Én nem a téli sportok(arcon,orron,fülön...stb csúszás) miatt szeretem a havat,hanem egyszerűen fasza hangulata van tőle a télnek.Ráadásul a hideget is jóval könnyebben elviseli miatta az ember.
süti beállítások módosítása