HTML

Óriási Rádió

Gatyába rázva

Szombati reggeli - A bundáskenyér

2008.10.28. 18:06 toszi

Mondom szombati, mert amióta az eszemet tudom, nálunk a bundáskenyér amolyan szombat reggeli csemegeként szerepelt a házi étlapon. Így volt ez akkor, amikor még anno magam voltam kiskorú és most is, mikor már 2 kiskorúval egy fedél alatt.

 
Elterjedtebb receptje szerint a hozzávalók: kenyér (lehetőleg szikkadt), tojás , amiből ha  nincs elég, finoman hígítható tejjel), só. Sütéshez olaj vagy zsír.


bundáskenyér a flickr.com-ról

A tojást felverjük, enyhén megsózzuk vagy vegetázzuk. A kenyér  nyugodtan lehet szikkadt, kissé száraz, de még szeletelhető, így nem áztatja pillanatok alatt el a tojás. A kenyérszeletek mindkét oldalát megmártjuk a tojásban, utána kevés forró olajban kisütjük. Kb. egy perc alatt megsül. Lehet figyelni, hogy mikorra a „bunda” aranybarna színt kap kész is. (Ezt én mondjuk mindig el is felejtem és elégetem, ergo nem aranybarna, de éjsötét brikett színt kap). Lecsöpögtetés után melegen tálaljuk, így a reszelt sajt (mert mi azzal bolondítjuk/gazdagítjuk) klasszul ráolvad. Hozzá mindenképpen meleg citromostea dukál, ami egyrészt finom, másrészt  savanykás jellege miatt elősegíti a zsíros étel emésztését, ami azért nem utolsó szempont.
kisbundás már itt is...

Summa summarum...finom, egészen egyszerűen elkészíthető. Olajos/zsíros súlyosan laktató, egész lakás bebüdösítő, igazi "magyaros" étel.

Felmerül a kérdés: Mellette vagy ellene? Én bizony bundás párti vagyok.

 
És Ti? Hogy csináljátok?

23 komment

Címkék: toszi silo

A bejegyzés trackback címe:

https://oriasi.blog.hu/api/trackback/id/tr104578473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_84137 2008.10.30. 06:35:27

Egyértelműen mellette. Az sem baj ha picit megpörkölődik, imádom az enyhén odakozmált dolgokat :)

Ismeretlen_87620 2008.10.30. 08:12:08

Annyira megtetszett a dolog, hogy életemben először magamnak készítettem el a bundást, és még jobban ízlett mint édesanyámé :D

Ismeretlen_69249 2008.10.30. 09:09:15

és még foghagymával tessék bedörzsölni! (de a pörk káros az egészségre!)

Ismeretlen_91804 2008.10.30. 09:32:58

Csak semmi mesterséges anyag - nálunk ilyen kutyulékok, mint a vegeta, hivatalból üldözendők. Különben a legjobb, ha vékony karikákra vágott lilahagymával spékeljük meg. A citromos tea szokás hozzá, valóban, én a magam részéről a teát és a citromot külön szeretem. A fokhagymás piritós megint más műfaj, ne keverjük a kettőt!

lobo 2008.10.30. 09:46:58

na végre! olyan rég volt már poszt, hogy azt hittem ide is begyűrűzött a gazdaságipénzügyivilágválság :) kicsit odaégett bundáskenyér tényleg nagyon tud szombat reggel, a tea minden formája nálam alapból felejtős (csak akkor iszom, ha beteg vagyok), tejjel vagy kakaóval szoktam fogyasztani. legszívesebben sörrel enném, de szombat reggel ritkán nézi jó szemmel a csajom, ha kipukkantok egy üveget. vegeta nálunk is ohne. L.

Pogi 2008.10.30. 09:58:18

A legeslegjobb dolog a bundáskenyérben, hogy azt Toszi készíti el és nem nekem kell megcsinálni!

bubo 2008.10.30. 10:05:04

Persze h mellette és szombat reggel, lehetőleg az őszi/téli hideg napokon és forró teával. Húsimádó változata is van nálunkk: a tojába kolbász darabkákat kell keverni, az gusztán fennakad a kenyérszeleteken és ropogósra pirul a zsiradékban. Egyetlen hátránya: a borzasztó szag utána a konyhában és a ruházaton.

Lamond 2008.10.30. 11:58:39

dupla bundás: veszek egy kilós kenyeret egy darabban és NEM SZELETELVE. felszeletelem vastagabb szeletekre. ezt félig felvágom (mintha zsemlét vágnál fel) rakok bele sajtot, párizsit és a többi lépés megegyezik. laktató tud lenni, de lemegy belőle simán 2-3. nehézsége: ki kell kísérletezni, hogy milyen vastagra szeled fel a kenyeret.

Ismeretlen_66023 2008.10.30. 13:14:14

mi a sajtos-párizsis változatát úgy szoktuk, h 2 VÉKONY szelet kenyér közé és úgy a tojásba az egész, csak innentől ahhoz kell érteni, h sütés közben ne csússzon szét.. mellé friss paradicsom, kötelező jelleggel. :)

Ismeretlen_10155 2008.10.30. 13:50:49

pro.

Ismeretlen_69249 2008.10.30. 14:08:38

jaj! tényleg! a fokhagyma az egyszerűen olajba piritott kenyérhez kell! a gyakorlatban sose keverném össze :) kösz a helyreigazítást GNL, és bocs a zavarkeltésért - remélem azért gyomorrontást még senkinek nem okoztam vele :)

Ismeretlen_104706 2008.10.30. 14:36:56

Ez jó. Éppen ma jöttem rá, még bundást se tudok csinálni olyan finomat mint a nagymamám. Hiányzanak róla a habok, fodrok..mintha legyalultam volna olyan sima. Pedig próbáltam már több tojiáztatást, kisebb-nagyobb hőfokot, sosem olyan..pedig csak egyszerű bundákenyér.. :)

Pegasus 2008.10.30. 14:55:09

Szeretném jelezni, hogy tejföllel a legjobb,illetve spenótfőzelékkel.Nálunk legalábbis ez a két variáció ment gyerekkorban..Most meg a feleség nem engedi a szaga miatt..(

Ismeretlen_53952 2008.10.30. 15:21:30

A spenótfőzelékhez mint "feltét" nálunk is játszott. Igaz, kicsit másként. Nem kenyeret, hanem félbe vágott zsemlét forgatott meg nagyanyám enyhén cukrozott, felvert tojásban, mit utóbb, sülés után, fahéjas porcukorral hintett. Nyami, nyami...

vadalma 2008.10.30. 15:42:50

Szeretem a bundáskenyeret,mert gyorsan elkészül és finom és laktat.Kubában tanultam az alábbiakat:kemény banánt hosszában félbevágod,majd olvasztott vajon mind a két oldalát kicsit megpiritod.A tojást pici tejjel és izlés szerini mennyiségü cukorral felvered a kenyeret ebbe forgatod és a banán mellett mindkét oldalát megsütöm úgy,hogy a maradék tojást is ráöntöd.Izlés szerint porcukrozod-v aniliás,fahéjas vagy csilis cukorral-de eheted dzsemmel,tejszinhabbal.Mindenképpen édes.Kevesebb édesitővel főétkezés,többel desszert.Keserű kakaóval,cukrozatlan tejjel,vagy teával nagyon finom.JÓ ÉTVÁGYAT MINDENKINEK!!!

Láma · http://lama.blogsite.org 2008.10.30. 16:16:03

Bundikenyér rendben! Szomszédokkal, tárcsán sütve. 15-fő, 5-7kg kenyér. Egy kosár tojás. Mellé: sonka, kolbász, sajt, hagyma, mustár, stb.... Nyári estéken sörrel, télen forraltborral leöblítve. Valahogy a teához, kakaóhoz legjobban illő "évszakot" nem találtuk meg. A spenót is bejön, csak ahoz meg az "italt" nem találtuk meg!

Ismeretlen_64430 2008.10.30. 18:15:29

egy csomag toast kenyér. két szelet enyhén megvajazva. az egyikre sonka és sajt majd rá a másik szelet tetőnek (mint egy sima szendvics). utána mint a sima bundás. tojásban megforgatni és olajban kisütni. csodálatos!

zsenya · oriasi.freeblog.hu 2008.10.30. 21:05:46

Az a banános cucc is jól hangzik. Nálam alap a banános pirítós reggelire, rántotta mellé lekvárt tolok, a rakott karfiollra meg őszibarackos joghurtot öntök. Nemvicc! Bundáskenyér témában pedig a Kramer Vs Kramer is alap: http://www.youtube.com/watch?v=pmyfOquda-M

Ismeretlen_17093 2008.10.31. 04:33:07

Érdekes, hogy nálunk is minden szombat reggel ez a kedvenc. Lehet, hogy hétköznapokon is elkelne, de akkor nincs idő a macerára. Furcsa, hogy egyetlen kommentező sem készíti tejjel. A bundáskenyér akkor sül olyan habosra, ha egy tojáshoz legalább egy evőkanál tej is el van keverve. Most annyira megkívántam, hogy legszívesebben meg sem várnám amíg pirkad. www.icron.freeblog.hu

Hugi 2008.10.31. 09:53:16

csak, hogy álljon itt egy vélemény a másik oldalról is, én nem szeretem a bundi kenyeret, kiskoromban egyszer szomszédoknál ettem, ők befőttet adtak hozzá (brrr...)amíg ment a játék nem is volt baj, de otthon, éjjel annál nagyobb...soha többet nem is kóstoltam, most is ha megérzem az illatát már forog a gyomrom... hát igen, a rossz emlékek..

Mari 2008.10.31. 13:13:41

Nekem az jutott eszembe, amikor unokatesókkal nyaraltunk régen. Mindenki szerette a bundit( bocs, tudom, hogy olyan, mint egy kutyanév, de így hívtuk), csak abban nem jutottunk dűlőre, hogy ki hogyan szereti. Volt, aki a rare verziót kedvelte, jómagam leginkább igazán átsütve.Tea, persze. Sajnos jelenleg a család nem kedveli, mgamnak meg nem is kezdek hozzá.Nálunk a lágytojás-vajas pirítós a szombat reggeli menü.Esetleg sajtos melegszendvics.

Tranki SubZ. · AirSoft Komárom AK-Team 2008.11.04. 04:49:36

Sziasztok! Szeretek sütni-főzni pasi létemre és így gondoltam én is leírom, hogyan csinálom a bundás kenyeret (mivel szeretek kísérletezni is persze :) ). A felvert tojáshoz még rakok egy kis tejfölt, borsot, majorannát és sót persze. A végén igen, be lehet dörzsölni fokhagymával a még magyarosabb ízek miatt :) Most reggelire is azt hiszem csinálok is! A legjobbakat! Trank-i

István 2008.11.07. 18:02:08

Bundáskenyér vs. Süsü! Nem értem ezeket a kotyvasztásokat! Bundáskenyér az legyen bundáskenyér! (mint ahogy a krumpli leves az legyen krumpli leves! K.J.) Legközelebb valaki beírja a fagyott kutyalábas piritós, a zokniba töltött lecsó, netán az aszalt disznóarc receptjét! No, persze ízlések és pofonok... Tudjátok, inkább csinálja mindenki úgy, ahogy neki ízlik! (azért szappant ne reszeljetek rá!) :-)
süti beállítások módosítása