HTML

Óriási Rádió

Gatyába rázva

Első nap az iskolában...avagy Te mire emlékszel?

2008.09.02. 15:50 toszi

Ha tudnám hol van (nyilván valahol dobozban porosodik), most itt egy scan lenne ez a gyönyörű reklám helyett. Állok a panelház előtt a vadonatúj iskolatáskával a hátamon, szigorúan köpenyben (Diolen Mobi) és apám fotóz. Hallom ahogy mondja: "fordulj kicsit jobbra, hogy lássam a táskát is"...és ez így ment évekig, kivétel nélkül az első tanítási napon...

 

Próbáltam felidézni milyen volt életem első iskola napja (1977) és természetesen, a sokak által nyilván hasonlóan megélt, évnyitó jutott eszembe. Fehér ing, sötét rövidnadrág, fehér zokni, fehér magas szárú lakkcipő :). Az elsősöknek külön hely az udvaron, rögtön az első sorban, ücsörgés a tornapadon. Madarak csicseregnek, felsőbb évesek szavalnak, mi meg bámulunk, tátjuk a szánkat: Ilyen az iskola?
Aztán köszöntenek bennünket is, kis elsősöket, hogy az emelkedett pillanatot megkoronázandó kis ajándékcsomagot adjanak át nekünk. Kétszínű ceruza, színes papírok, meg valami gumiszerű szagos izé, amiről akkor, addig még semmit, de semmit nem tudtam. Jobbra nézek és Gábor barátom már bontja is, balra nézek mások is nyitják a csomagot... én is OPEN, gyümölcs illat, bekapom...szar az íze, de merthogy egy komplett sor kérődzik, én sem merem kiköpni...aztán persze Panni néni üvölt, hogy neeeee! az a szagos radír.
Nem megenni!

Te mire emlékszel? Komment?

12 komment

Címkék: retro toszi

A bejegyzés trackback címe:

https://oriasi.blog.hu/api/trackback/id/tr444578434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_53615 2008.09.02. 16:06:06

nagyjából ugyanerre. a különbség csak annyi, hogy évvesztes lévén '78-ban kezdtem el oskolába járni, és sosem volt lakkcipőm. úgy rémlik, hogy első napi izgalmamat maratoni szagosradír-orralkóstolásba fojtottam.

Ismeretlen_11337 2008.09.02. 16:36:19

Semmire. Egy bizonyitvanyosztasra emlekszem, amikor hawaiimintas cuccban mentem, nem is allhattam be a sok kisdobos kollega koze. Volt, akinek meg sipja is volt, fonott zsinoron.

lobo 2008.09.02. 20:31:59

Én arra emlékszem (illetve nem emlékszem, csak anyám meséli), hogy a húgommal egyszerre kezdtünk, én az isit, ő az ovit, ezért érthető okokból anyám nem nagyon tudott ott maradni velem öt percnél tovább az első nap. én viszont annyira hőscincér voltam, hogy elkezdtem iszonyúan hisztizni, úgyhogy odáig fajult a dolog, hogy le kellett hívni az ötödikbe járó kereszttesómat, úgynevezett Klárikát, aki aztán egész nap mellettem ült a padban :) Ja meg még arra, hogy mivel augusztusi vagyok, volt olyan, hogy méregettek rajtam magasságot, súlyt, ilyenek, hogy egyáltalán elég nagy vagyok-e a sulihoz, pedig nem dicsekvésből mondom, de akkor már én olvastam esti mesét a húgomnak.

Ismeretlen_86312 2008.09.02. 21:15:08

72-es, év vesztes. rossz ómen, már elsőre vesztéssel kezdeni..én voltam a legmagasabb 8.-ig.. volt egy osztálytárs akinek az apja algírban dolgozott, gondolhatjátok milyen radír és toll csodákkal borzolta kedélyeinket.. a legjobban a matricát szerettem, aminek mozgott a szeme.. :)) hm.. :) szép napot, estét ki mit szeretne.. :)

Pogi 2008.09.02. 22:32:13

Az igazi szívás az, amikor a bátyó az már jár isibe, ezért az újként érkező elsős kishúgot (inkább a szüleit) meggyőzik, hogy milyen szép lenne, ha már az iskolakezdés első napján szavalna. A vers az ment is... kb. addig míg ki nem kellett állni egy egész iskola elé... De a szülők büszkék voltak. A fent maradt fotográfiákon (persze, mint mindegyik másikon) a fél fejem hiányzott, mert valahogy Édesapa csak így tudott fotózni :)Jaj! és nekem is megvolt az iskolába menet első napja fotón, de csak alsóban.

Ismeretlen_25991 2008.09.02. 23:18:21

Hát ez nagyon aranyos :) Előre sajnálom, hogy nekem nem lesznek ilyen emlékeim ^^'

Mari 2008.09.03. 16:25:05

Sajnos én nem emlékszem az első sulis napra.:( De nálunk most mindenki "első nap az oviban" lázban ég. Lány hétfőn kezdte, most már asszem nagyon felnőtt vagyok, de elég furcsa érzés...Komolyan csak bambul az ember, hogy mikor szaladtak el így az évek.Ez elég rossz duma, de tényleg igaz.

cornell 2008.09.03. 16:48:13

én emlékszem,beszartam..

zsenya · oriasi.freeblog.hu 2008.09.04. 19:55:16

Én is ráharaptam a radírra, de lehet hogy apám volt. Ezt az osztályképet meg nemláttam vagy húszéve..

István 2008.09.08. 11:39:26

Iskola vs. Süsü!

bubo 2008.09.08. 13:30:26

Elsősorban kuporgás és dög meleg harisnya meg dzsörzé szoknya, lakk cipő, szigorúan kopogós! Meg még ami még mindig megvan: a frissen meszelt, tiszta tanterem szaga az első napon ami keveredik az új tankönyvek illatával.

silsburn 2008.09.25. 12:33:34

Nekem a tankönyvek illata ugrik be, illetve a könyvbekötési fázis, szép, színes csomagolópapírral, meg vignyettával:) Beugrik még a szagos radír, amit én is megettem, meg a későbbiekben a szagos toll, amivel jobban esett írni. A háromféle zsák: tisztasági, technikai, meg torna, ami a kurvanagy iskolatáskán kívül még nagyobb terheket rótt szegény hatéves gyerekre.
süti beállítások módosítása