HTML

Gatyába rázva

Rock Werchter 2008

2008.07.02. 16:50 rolo tomasi

És eljövend hát a mai nap melyet annyira vártunk! ! !
XXX
Az éjszaka leple alatt oldalamon egy kedves harcostárssal és két lelkesen becsatlakozó utazóval elhaladunk a Belga Királyságba,hogy személyesen győződhessünk meg a Rock Werchter fesztivál szénné méltatott színvonaláról. Való igaz, hogy a 33 éves múltra visszatekintő rendezvény komoly fajsúlyú versenyző a zenés sátortáborok mezőnyében,főleg az elmúlt 10 évben nyújtott műsorkínálata miatt. A helyszín Werchter - a Brüsszel tőszomszédságában fekvő kis falucska - ugyan elrettentő távolságra fekszik Budapesttől (kb 1300 km), de a félnapos autózás sem hátráltat minket abban, hogy belekóstoljunk a flamand-vallon fesztivál virtusba. A 4 napos zenei turnus mellé még egy kulturális kitérőt is tervezünk az In Bruges című mozi hatására. Reméljük belefér.
Nem állítom, hogy nem lesznek improvizatív lépéseink a műsorszámok tekintetében, de ha már bevállaltuk ezt a túrát igyekszünk tudatosan felépíteni a hétvégét. A csütörtöktől vasárnapig lávafolyamként hömpölygő program és az egyszerre üzemelő színpadok itt-ott nehéz helyzet elé állítják a muzikális ütemtervet készítő látogatót, nézzük mi is lesz a tervezett menet.

1. nap:
Részemről az előétel a Beach Boys klónokat felvonultató Modern Skirts lesz, majd a Vampire Weekend new wave-ska-popjára tervezem a Stella bevitel fokozását. Utánuk azonnal a The National, értük bárhová elmennék, még színpadra felszaladás is esélyes részemről. A főműsor még kérdéses : nagyszínpadon a pozőr-rock élharcosa Lenny Kravitz, a kicsin pedig jófajta belga techno a Shameboy jóvoltából.
11-től előzsűrizzük az REM -et a Szigetre, és ha jut még szuflla akkor megtekintjük hogyan pörög a belga adófizető a Chemical Brothers discojára.

2. nap:
Üde indításnak ígérkezik a fél 3-as Slayer koncert, főleg ha utána Ben Folds-on keresünk megnyugvást,amit a My Morning Jacket várhatóan pöpec előadása követ. Jómagam Duffy-t passzolom és rovott hip-hop múltamra hivatkozva nyilvánvalóan Jay Z a nagyszínpadon. 7-től egyértelműen The Verve-n leszek elérhető, és aztán a legendáé a főszerep-Hot Chip-et beáldozva-színpadon Neil Young.
Péntek esti lázunk enyhítésére Moby-val zárunk, remélhetőleg az új lemez zárójelbe tételével.
3. nap:
A szombat javarészt a nagyszínpad vonzáskörzetében fog leperegni. Ha egészségünk engedi dél körül nyitunk a Michael Stypék földijeivel a The Whigs-el, majd a NME kedvencei Gossip-ék lesznek soron.
3 körül átcsúszunk a kisszínpadhoz nagy kedvenceink a Band of Horses megtekintése céljából, majd kisebb sörszünet után Editors és következhet a nálam félisten státuszú Kings of Leon.
Kaste Nash így kimarad ugyan, de a Ben Harper és a bűnőzői biztosan nem. A szombat este innentől már garantált agytekerés lesz egy durva páros közreműködésével: fél 10 Sigur Rós, fél 12 Radiohead!

4.nap:
Az utolsó nap folkos nyitánnyal indul az amerikai DeVotchka bouzouki-s zenéjére valószínűleg a mi cassucis Delhusa Dzsonink is elmorzsolna néhány könnycseppet. Anthony Hegarty (Anthony and the Johnsons) nagy tisztelőjeként kötelező programnak tűnik a Hercules and Love Affair, majd a brit szuperdj/producer Mark Ronson hajlítgatja a lemezeket a színpadon.
Az elmaradhatatlan napi dilemma az egy időben kifutó The Raconteurs és a Grinderman lesz. Jack White vs. Nick Cave!
A Kaiser Chiefs majd a Szigeten, helyette a francia Justice akik szintén jönnek augusztusban hozzánk, de abba a sátorba úgysem fogunk beférni.
Az utolsó menet méltó lezárás a zseniális Beck és a hibátlan életművel rendelkező fenomenális belga csúcstermék , a dEUS.

Hétfő estére már itthon is vagyunk puttonyunkban a sok belga csokival meg a képes beszámolókkal.

1 komment

Címkék: rolo fesztival 2008

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2008.07.06. 14:48:16

hmm, ránézésére az egész sziget elbújhat eme feszkó egyetlen napja mellett...